16
наурыз
2023
Балалардың сенсорлық дағдыларын дамыту
Мектеп жасындағы балаларда сенсорлық қабылдаудың дамуы қандай да бір заттың сыртқы қасиеттерi туралы түсініктерді қалыптастырады. Мысалы: кеңiстiкте пiшiнге, түс, шамаға, жағдай олардың, сонымен бiрге иiс, дәм және т.б. Балаларды сенсорикалық жағынан дамыту үшін, бірнеше ұстаным бар. Заттардың көлемі, қалыбы, түсімен таныстыру. Тілдің дыбыстық саралауын жүзеге асырып ән-күйлік есту мен қабылдауды қалыптастыру. Сенсорикалық қимылмен балаларды іс-әрекеттерін үйрету. Қоршаған ортамен байланысты сенсорика бойынша жалпылауға үйрету. Заттардың сапасы мен мәндері туралы түсініктерін қалыптастыру.
Сенсорлық қабілеттің бастауында ерте жаста жететін сенсорлық дамудың жалпы деңгейі жатыр. Сенсорлық тәрбие бойынша 2-3 жасқа дейінгі бағдарламаның талаптары:
· 8 түсте бағдарлау, олардың атауларын атау, үлгі бойынша тандау;
· үш және одан да көп қарама-қарсы шамаларда бағдарлау;
· әртүрлі шамадан 5-8 сақиналардан тұратын пирамиданы жинау;
· жазық суретпен көлемді, геометриялық пішіндерді, кескінді арақатынасын белгілеу, үлгі бойынша қою (әртүрлі шамаларды қосымша беттерге жайып қойып немесе тақтайшада ұқсас формаларға орналастыру);
· 4 бөліктен тұратын ойып жасалған суреттерден, бүтін қойма текшелерді құру;
· форма бойынша заттарды танып білу (текше, кірпіш, шар, призма);
· жазықтықтағы пішіндерге (шеңбер, сопақша, шаршы, тік төртбұрыш) байланыста бағдарлау;
· түс, пішін, шама бойынша біркелкі заттарды салыстыру, арақатынасын белгілеу, топтау;
· заттардың пішіндерін саусақтармен сұлба бойынша жиектеу;
· парақ шеңберінде тік, көлденең, дөңгелек, қысқа және ұзын сызықтарды өткізу.
Сенсорлық қабілеттің бастауында ерте жаста жететін сенсорлық дамудың жалпы деңгейі жатыр. Сенсорлық тәрбие бойынша 2-3 жасқа дейінгі бағдарламаның талаптары:
· 8 түсте бағдарлау, олардың атауларын атау, үлгі бойынша тандау;
· үш және одан да көп қарама-қарсы шамаларда бағдарлау;
· әртүрлі шамадан 5-8 сақиналардан тұратын пирамиданы жинау;
· жазық суретпен көлемді, геометриялық пішіндерді, кескінді арақатынасын белгілеу, үлгі бойынша қою (әртүрлі шамаларды қосымша беттерге жайып қойып немесе тақтайшада ұқсас формаларға орналастыру);
· 4 бөліктен тұратын ойып жасалған суреттерден, бүтін қойма текшелерді құру;
· форма бойынша заттарды танып білу (текше, кірпіш, шар, призма);
· жазықтықтағы пішіндерге (шеңбер, сопақша, шаршы, тік төртбұрыш) байланыста бағдарлау;
· түс, пішін, шама бойынша біркелкі заттарды салыстыру, арақатынасын белгілеу, топтау;
· заттардың пішіндерін саусақтармен сұлба бойынша жиектеу;
· парақ шеңберінде тік, көлденең, дөңгелек, қысқа және ұзын сызықтарды өткізу.
